Pentru ca multi parinti au vrut sa afle cum a luat nastere cel mai cunoscut brand educativ pentru copii, va propunem sa aflati aici despre Quercetti- istoria jucariilor inteligente.

Istoria companiei este povestea visului fondatorului său transformată într-o realitate unică pe scena internațională.

Pasionat de zbor și aeromodelism, Alessandro Quercetti a devenit mai intai pilot și apoi un antreprenor de succes.

Născut la Recanati, în regiunea Marche, în 1920, se mută imediat la Torino. După ce a participat la Al Doilea Război Mondial ca pilot de avioane de vânătoare, începe imediat să lucreze ca muncitor într-o mică fabrică care produce jucării mecanice din tablă: Inco Giochi (Inco Toys). Într-un timp scurt, el preia compania și devine proprietarul acesteia.

El se ocupă de fiecare element al afacerii, inclusiv de proiectare, producție și vânzare. Este anul 1949 și încep să apară primele succese.

Torino

Nasterea brandului Quercetti

Inițiativa și creativitatea sunt de neoprit, deci este necesar să se ofere proiectului o nouă bază. Acest lucru prinde contur odată cu nașterea unei noi companii: Hopla, Giocattoli Meccanici Brevettati (Hopla, Jucării mecanice brevetate), care devine în curând Quercetti. Este anul 1950. De aici încolo, dezvoltarea afacerii este foarte rapidă, iar compania are o lungă serie de succese: Cavallo Galoppa și Sulky, păpușile Chicco și Piretta și apoi șabloanele Coloredo.

Jocurile tip Peg Coloredo, care mai târziu devin Fantacolor, sunt imediat populare în întreaga lume și devin o icoană inconfundabilă a jocului creativ pentru generații întregi de copii.

La început (în 1953) tabletele de joc erau din lemn și ceară de etanșare colorată, iar tableta perforată, în care urmează să fie introduse peg-urile, era din carton. Acestea au evoluat rapid în funcțiile și formele lor datorită utilizării plasticului – până la versiunea încă în uz astăzi, care este avansată ergonomic și cu cea mai mare atenție la detalii.

 

 

1970: Marele Boom

Succesul peg-urilor, dar și al jocurilor cu roti dintate de tip Georello, al tabletelor magnetice, al rachetei Tor, al avionului Sirius și al multor alte produse este uluitor, iar compania nu poate ține pasul cu comenzile. Quercetti se extinde rapid, iar forța de muncă crește la peste 200 de angajați.

În acest fel, Alessandro ajunge un nume faimos in presa locala, ca un om de succes din Torino, cineva pentru care orice obiectiv este realizabil și, în același timp, unul dintre cei mai influenți oameni din lumea jucăriilor.

Tor Mark 3
Rami

Anii 80 și 90: Rami și Pallino

Rami debutează pe piață în 1980. Este o jucărie inovatoare, revoluționară. Aanticipează concepte educaționale care abia au început să fie predate în școli în zilele noastre. Permite copiilor să se distreze în timp ce sunt introduși în sistemul de numere binare. Acest sistem stă la baza funcționării tuturor computerelor. Astăzi am numi acest concept de joc „codificare”. Ca urmare a succesului lui Rami, Pallino este creată în 1985. Această jucărie este un alt pas înainte în producția de jucării. Este un joc cu piese folosite pentru a crea modele geometrice.

Cu Pallino, acționând tastele și butoanele cu ambele mâini și urmând secvența corectă, copiii pot crea modele pe ecran. Astfel, își antrenează abilitățile motorii fine și coordonarea manuală.

Ambele produse, chiar și după 40 de ani, au un rol esențial în colecția noastră. Ele se încadrează perfect într-o abordare mai modernă a învățării. Aceasta metodă  este sintetizată astăzi cu acronimul STEAM. STEAM inseamnă Știință, Tehnologie, Inginerie, Arte și Matematică.

Anii 2000

La începutul anilor 2000, o nouă pistă de bile, numită Skyrail, ajunge în colecție, revoluționând sectorul pistelor de jucărie.

Skyrail este o pistă uimitoare cu trasee suspendate uluitoare care se învârt în jurul unui stâlp central mare. Acestea pot fi deplasate în înălțime și înclinare datorită cablurilor care acționează ca tiranți.

Încă o dată, este o jucărie cu totul originală și inovatoare și este imediat onorată cu o nominalizare ca una dintre cele mai bune 10 jucării educaționale ale anului.

Colecția de urme de marmură formată din Skyrail, Migoga, Cuboga și Big este încă până în zilele noastre cea mai elaborată din lume și un punct de referință esențial pentru sectorul pistelor de jucărie.

În februarie 2020, la vârsta de 90 de ani, Alessandro Quercetti s-a stins din viață, dedicându-și întreaga viață proiectării jucăriilor inteligente, care i-au făcut pe copii fericiți în întreaga lume.

În companie, ne place să-l amintim ca pe un om care a căutat cu încăpățânare perfecțiunea în tot ceea ce a făcut și care și-a dorit întotdeauna binele pentru clienții săi foarte tineri: copiii. Pentru el, ei au fost întotdeauna centrul atenției și preocuparilor companiei, fără compromisuri.

Aceleași valori au fost împărtășite de munca și viața Mariei Montessori, căreia i-am dedicat recent și nu întâmplător ocolecție de produse de succes.

Alessandro

Compania de azi – Valoarea Made in Italy

La 70 de ani de la înființare, familia Quercetti este încă la cârma companiei.

Urmăm aceleași principii moștenite de la Alessandro Quercetti.

Povestea companiei este  combinată cu cea a familiei și a partenerilor săi.

Toți acești oameni sunt pasionați de slujba lor.

În fiecare zi se străduiesc să îmbunătățească calitatea și procedurile. De aceea produsele  sunt mai competitive. Tot de aceea, linia de producție a rămas în Italia.

Ne mândrim cu controlul direct al lanțului de producție. Întregul ciclu de producție, de la proiectarea jucăriei până la livrarea sa, se desfășoară în Italia, în orașul Torino. Lucrătorii sunt localnici. Acest lucru creează o resursă esențială în regiune.

Astăzi suntem o companie modernă și conștientă. Respectăm cele mai stricte reguli și reglementări de securitate și durabilitat. Putem concura cu cei mai mari dintre competitorii noștri internaționali.

Avem 70 de ani de istorie și continuăm să ne dezvoltăm.

Te-ar mai putea interesa si …